12 Aralık 2013 Perşembe

#YEMEK FIRTINASI 4. VE 5. GÜN


          #yemekfırtınası'na 3 günden beri katılamadım.Allahtan sonradan da devam edebiliyoruz.Bazen inanılmaz yoğun oluyor insan yetiştiremiyor bazı şeyleri.Benim için koşturmalı bir hafta olacak ya bakalım yine de oyuna katılıp devam etmek istiyorum.Şimdi evde en çok istenen tarif denmişti.Biz de en çok istenen kesinlikle makarna başka bir alternatif yok o kadar sevilir yani.

Malzemeler

1/2 paket makarna (çubuk makarna )
Sıcak su tuz,1 kaşık kadar sıvı yağ

Sosu İçin

3 domates rendesi
1 yemek kaşığı salça ve bir tatlı kaşığı biber salçası
2 kaşık margarin ve sıvı yağ (yağı ne kadar sevdiğinize bağlı ben 3 yemek kaşığı kullandım)
Tuz,karabiber,kimyon

Yapılışı

Makarnayı sıcak suda yumuşayıncaya kadar haşlıyoruz.Haşlama suyuna tuz ve yağı eklemeyi unutmayalım.Sosumuz için yağı kızdırıp domates rendesini ve salçaları ekleyelim.Tuz ve baharatları da ekleyip biraz suyunu çektirip altını kapatalım.Sosu makarnanın üstüne döküp karıştıralım.Afiyet Olsun

 
   Şipşak kurtarıcı tarif benim için hazır yufkadan börektir.Hem kolay yapılır ve pişer hem de dondurucuda bulunur.Patatesli gül börek benim için pratik bir börektir.

Malzemeler

3 Yufka
2 patates
1/2 soğan
Salça,tuz,karabiber,nane
İçine sürmek için yağ ,3 kaşık yoğurt ve bir yumurta

İçi için

Patatesleri haşlayalım ve ezelim.Soğanı küçük küçük doğrayalım.Soğanları 4-5 kaşık yağda kavuralım salçayı ekleyip kavuralım ve en son patatesleri de ekleyip kavurmaya devam edelim.Şöyle birkaç kez çevirdikten sonra ocaktan alalım.Tuz ve baharatları ekleyelim.Soğumaya bırakalım.

Yapılışı

Yufkaları dörde bölelim.Her bir parçaya önce biraz yağ sonra yoğurt karışımını sürelim.Patatesli harcı da koyup sigara böreği sarar gibi saralım ve içe doğru kıvıralım.Her birine aynı işlemi uygulayalım.Fırına sürmeden önce böreklerin üstüne yoğurt ve yumurta karışımından sürelim ve 20 derecede ısınmış fırında üstü kızarana kadar pişirelim.Afiyet olsun.

NOT:Ben sıvı yağı ayrı kullandım .Ama siz yoğurdun içine de koyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder