2 Aralık 2013 Pazartesi

KAVURMALI PİRİNÇ PİLAVI

           
           Arada böyle tarif ekleyemiyorum üzgünüm.Oğlum dört gün evdeydi ortaokulların sınavı olduğu için.Tam tatil bitti dedik hastalandı.Doktor ilaçlar Perşembeye kadar raporlu.Bu arada yemekler, tatlılar, tuzlular yapıldı ama hiçbiri resimlenemedi.Fırsat vermeden bana anında lüplettiler.Kaçak göcek te resim çekilmiyor haliyle.Ama benim daha evvel yapıp yayımlayamadığım bir tarifim vardı Allahtan da yetişti imdadıma.Tarif kolay bilindik ancak çok leziz.Misafir menünüze de ekleyebilirsiniz,ev ahalisi için de yapabilirsiniz.Bir çorba salata tamamdır.

 
          
                    Malzemeler
 
                 1 su bardağı pirinç
                 1 çorba kaşığı margarin
                 1 yemek kaşığı Ayçiçek yağı
                 Tel şehriye
                 2 su bardağı su
                 Kavurma ya da dana kuşbaşı et
                 Tuz arzuya bağlı
                 
                   Yapılışı
                 
               Ben pirincimi daha önceden sıcak suyla ıslattım.Bir saat kadar da beklettim.Tencereye yağı ekleyip bir iki avuç (tek avucumla) şehriye ekledim ve rengi dönene kadar kavurdum.Şehriyelerin üstüne 2 su bardağı su ve tuzumu ekledim.Kapağını kapatıp kaynamasını bekledim.Sonra pirinçleri ekledim.Suyunu çekince altını kapadım.Başka bir tencere de kavurmamı ısıttım.Daha önce annemin hazırladığı kavurmayı kullandım ben.Elinizde yoksa dana kuşbaşı etleri kavurup kullanabilirsiniz.Bir kaseye önce et kavurmamızı üstüne pilavı koyup ters çevirip servis ettim.Afiyet olsun.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder