26 Kasım 2013 Salı

BİTLİS USULÜ KATIKLI DOLMA TARİFİM


    Dayanamadım tarifi yarına bırakmadan yazdım.Bugünün işi, malum aksilik çıkar,bilgisayar bozulur ben yazamam içim rahat olsun en azından.Fotoğrafı akşam çektim bu yüzden iyi çıkmadı.Ama yakında evde tekrar yapacağım.O zaman daha güzel bir foto olacak söz.Mutlaka deneyin derim.İnanın çok lezzetli bir dolma .Afiyet olsun hepinize.



Malzemeler

1/2 kilo kabak
1 büyük boy kuru soğan
200 gr. orta yağlı kıyma
1/2 su bardağı ince bulgur
1 yemek kaşığı kurutulmuş fesleğen (Biz taze fesleğen kullandık).
Tuz
Kırmızıbiber
Karabiber


Üzeri için

Yoğurt
2 diş sarımsak
Tuz

Sos için

Kuru nane
Kırmızı pul biber
Tereyağı

Hazırlanışı

  1. Kabakları yıkayıp temizleyin,iki ucunu kesin ve iki parmak kalınlığında dilimlere ayırın.Kabakların içini oyun.
  2. Diğer taraftan dolma harcı için;kıymayı bulguru,fesleğeni (kuruysa elinizle iyice ufalayın) incecik doğranmış soğanı ve baharatlarını ekleyin.Göz kararı suyunu da ( yarım çay bardağı kadar) ilave edip dolma harcını yoğurun.
  3. Kabakların içine harcı gerektiği kadar alıp parmaklarınızla bastırarak doldurun.Yanlamasına tencereye dizin.Üzerini geçmeyecek kadar su ekleyip kısık ateşte 20-25 dakika kadar pişirin.
  4. Dolmalar piştikten sonra servis tabağına alıp üzerine sarımsaklı yoğurt gezdirin.Bir tavada tereyağını eritip içine nene ve kırmızı pul biberi ekleyin.Dolmanın üzerine dökün.

2 yorum:

  1. iyi ki yarına bırakmamışsın :) çok lezzetli bir tarif ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim.Tekrar yapılacak kadar lezzetli bir yemek.Ben ilk kez kursta denedim.Evde de yapılacak mutlaka.Sevgiler...

    YanıtlaSil