5 Kasım 2013 Salı

Ev Yapımı Lahmacun

                        Bu lahmacunlar çok uzak bir ülkede yapıldı ve yenildi.Eşimin işi sebebi ile 2 sene kadar Panama'da yaşadım.Bu süre çok uzun olmasa da bazı zorlukları olmadı değil.En zoru da bulamadığımız bize özgü lezzetlerdi.Lahmacun da bu lezzetlerden biriydi bizim için.Canım öylesine çekmişti ki anlatamam.Olsun varsın Panama da olmasın.Ben de kendim yaparım dedim ve başladım araştırmaya.Hamur işleriyle aram iyidir.Klasik hamur tarifimle harika lahmacunlar yaptım.Valla biz bayılarak yedik.Benim tarifimle çok kolay ve leziz lahmacunlar yapabilirsiniz.Ben pişirirken teflon tava kullandım.
              Malzemeler:

              1/2 kilo un
              Su
              Tuz

               Harcı için:
                300 gr. orta yağlı kıyma
                2 orta boy soğan
                2 tane küp küp doğranmış domates
                1/2 demet maydanoz
                 Tuz,karabiber,kırmızı pul biber
             Un,su ve tuzla ele yapışmayan bir hamur elde edelim.Hamurumuzu en az yarım saat dinlendirelim.Bu esnada iç harcımızı hazırlayalım.Kıymanın içine küçük doğranmış soğanlarımızı,küp küp doğradığımız domateslerimizi,ince kıyılmış maydanozlarımızı ve baharatlarımızı ekleyelim ve iyice karıştıralım.Harca biraz su eklersek sürülüşü daha rahat olur.Macun kıvamında bir harcımız olmalı.Dinlenen hamurumuzdan cevizden irice parçalar koparalım.Her birini tabak büyüklüğünde açalım.Açtığımız hamuru tavamıza alalım ve kıymalı harcımızı bir kaşık yardımıyla yayalım.Bu işlemi tezgahta yapmak biraz riskli oluyor.Çünkü hamur ıslanıyor ve tezgahtan almak zor oluyorLahmacunlarımızı orta ateşte altı kızarıp göz göz oluncaya kadar pişirelim.Kıtır Kıtır lahmacunlarınız olsun isterseniz pişen lahmacunları üst üste koymayın.Yoksa yumuşak oluyorlar.Ama emin olun her şekilde harika oluyor.Lahmacunlarımızı sumaklı soğan ve ayranla servis edersek tam damak çatlatan cinsten oluyor benden demesi.Biz çok beğenerek yedik.İnanın uzaklarda bu tatlar çok özleniyor.Aynı tatlar yakalanmasa dahi o özlemi gidermiş oluyorsunuz.Hadi şimdiden yapanlara afiyet olsun.
                




               

2 yorum:

  1. Cananım seninle yapıp bir türlü yiyememiştik.Belki birgün yeriz.Sevgiler...

    YanıtlaSil