10 Kasım 2013 Pazar

SARIMSAKLI BULGUR KÖFTESİ

                 
 
 
 
             Merhaba bütün dostlara.Birkaç gün bloğuma uğrayamadım.Hafta sonum çok hareketliydi zira.Sadece yaptıklarımın resimlerini çekebildim.Henüz yeni olduğum için günlük yaptığım bazı yemeklerimi yayımlamadım.Ama olsun onlarda yayınlanacak.Kolay yemekler de olsa sizlerle yaptıklarımı paylaşmak istiyorum.Oğlum bu sene ilkokula başladı.Bu bile yoğunluğum için bir sebep.Tekrar etmemiz ve okuma pratikleri yapmamız gerek ve tabi bir de ödevler var.Tabi bunlar hayat telaşesi.Olsun varsın yeter ki sağlık olsun.Hımm bir de leziz yemekler olsun.Hayat bunlarla güzel.Bugün çok sevdiğim bir yemek yaptım.Durdukça lezzetine lezzet katan ve çok besleyici bir yemek olan sarımsaklı bulgur köftesi.Fotoğraf akşam çekildiği için iyi olmadı affedin.                   
 
        Yöreye göre ismi değişebiliyor.Fellah köftesi diyenler de var.Benim bildiğim aslında sarımsaklı köfte ama ben açıklayıcı olsun diye sarımsaklı bulgur köftesi dedim.Ben bu tarifi Kıbrıs'ta yaşarken Adanalı komşularımdan öğrendim.Onların memleket salçaları ayrı bir tat katıyordu elbet.Ancak         benim yaptığımda onlara yakın bir lezzet oldu.Hatta aynısı oldu dersem abartmış olmam.Yapılışı çok kolay.Ancak yuvarlarken biraz vakit alıyor.İki kişi yapılırsa daha kolay oluyor.
 
 
 
 
Malzemeler
  • 1su bardağı köftelik bulgur
  • 2 su bardağı kaynar su      
  • 1 tutam tuz                        
  • 2 yemek kaşığı un            
  • Yarım su bardağı su         
  •       1 tatlı kaşığı domates salçası 
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
   
                                                                 Sosu için

  •                                                   3 domates
  •                                                   1 tatlı kaşığı domates salçası
  •                                                   1 tatlı kaşığı biber salçası
  •                                                    tuz,kırmızı pul biber
  •                                                    Köfteleri haşladığımız sudan 1/2 çay bardağı
  •                                                    1/2 demetten biraz az maydanoz 
  •                                                     3 diş sarımsak    

                                                    Yapılışı              
                                  
                Bulgurumuzun üstüne 2 bardak kaynar suyumuzu ekliyoruz .Bulgurumuza bir tutam tuzu da ekleyelim.Yarım saat  bulguru bekletelim.Dinlenip suyunu çeken bulgura 2 yemek kaşığı unu,domates ve biber salçasını ekleyip yoğurmaya başlayalım.Yoğurma aşamasında ben yarım su bardağı su kullandım.Siz suyun hepsini eklemeden ihtiyaca göre suyu azar azar ekleyin.Kıvamı sulu olmasın.Ancak şekil verilir dereceye gelsin.Bulgurdan küçük misket  büyüklüğünde parçalar koparalım.Avucumuzda yuvarlayalım ve üstüne parmağımızla bastıralım.Arada bulgur yuvarlanırken dağılmasın diye avucumuzu ıslayabiliriz.Bir tepsiye köfteleri koyalım.Bu arada tencerede suyumuzu kaynatalım.Suya da tuz atalım.Tuz miktarı ne kadar tuz sevdiğinize bağlı.Su kaynadığında köfteleri atalım içine.Köfteler yüzeye çıktığında pişmiş demektir.Köftelerimi süzgeçli bir kepçeyle alalım.İsterseniz süzebilirsiniz.Ancak suyunu dökmeyelim.Daha sonra sosu için de kullanacağız.Eğer döktüyseniz normal su da olabilir.Sosu için 2 yemek kaşığı ayçiçek yağını biraz ısıtalım içine küp küp doğranan domatesleri,domates ve biber salçasını ,sarımsağı ve kırmızı pul biberini ekleyelim.Sos pişmeye yakın ince kıyılmış maydanozları da koyalım ve sosumuzu karıştırıp ocağın altını kapayalım.Köftelerin üstüne sosu döküp karıştıralım.Afiyet olsun.
 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder