21 Kasım 2013 Perşembe

HAZIR YUFKADAN ISPANAKLI KOL BÖREĞİ

 
      Yapması pratik ve güzel bir tarif.Gerçi bir süredir ıspanaklı börek yiyemiyorum.Bilmiyorum neden? Aslında çok severdim.Yanında ayranla harika olurdu.Ama şimdi biraz kırgınız birbirimize.Ben eşim istedi diye sırf onun için yaptım.Bir dilim tattım belki barışırız diye ama bir süre daha ayrı kalmaya karar verdik.Gelelim nasıl yaptığıma.Kısaca anlatıyorum.

             Malzemeler

        3 yufka
        1/2 kilo ıspanak
        1 küçük soğan
        5-6 kaşık yoğurt
        1 yumurta
        Beyaz peynir
        1/2 çay bardağı Ayçiçek yağı (yağı yufkaların üstüne serpmek için kullandım.3 kaşığını harca kullandım.Biz yağlı sevmiyoruz.Siz artırabilirsiniz).
        Üstü için susam

          Hazırlanışı

          Ispanakları yıkadıktan sonra doğruyoruz.Hoş ben demesem yıkamayacak mısınız?Olsun adet yerini bulsun .Soğanı çok küçük doğruyoruz.Ben çok küçük bir soğan kullandım.3 kaşık yağda soğanı pembeleştirdim.Salçayı ekledim .Suyunu salıp çekene kadar kavurdum.Pişen harca küçük bir parça peynir ekledim.Tuz hiç eklemedim.Peynirim yeterince tuzluydu.Karabiber ve kırmızı pul biberimi de ekledim.Harcımı soğumaya bıraktım.Yoğurdun içine  yumurtayı kırıp karıştırdım.(3 kaşık kadar sostan ayırdım böreğin üstüne sürmek için).

       Yufkayı ikiye bölüp üzerine yağ gezdirdim.Ispanaklı ve yoğurtlu harcımı da yufkaya serptim.Yufkayı öne doğru sararak kıvırdım.Bu şekilde tepsiye koydum.Ama gül şekli vermedim.Uzunlamasına koydum.Bu ayrıntı hiç mühim değil:))Bu şekilde tüm yufkalarımı bitirdim.Ayırdığım yoğurtlu sostan böreğin üstüne sürdüm.Susamı serptim.200 derecede ısınmış fırında kızarana kadar pişirdim.Afiyet bal olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder